Makkelijke en lekkere Smoothie

DSC00229 (2)Hey meiden! Vandaag een keer wat anders op de blog. Geen make-up of fashion maar een lekker smoothie recept! Het nieuwe jaar is begonnen en dat betekent ook voor velen goede voornemens. Velen zullen ook gezonder eten op hun lijstje hebben staan. Dat staat bij mij ook zeker op mijn lijstje. Een van de lekkerste gezonde snacks vind ik toch wel een smoothie. Vandaag deel ik jullie mijn favoriete recept met producten die iedereen wel in huis heeft! Makkelijk, lekker en gezond! πŸ™‚

DSC00215 (3) Wat heb je allemaal nodig?Β 

  • 2 appels
  • 1/2 banaan
  • 100 mL yoghurt
  • 150 mL sinaasappelsap

Voor mijn smoothie gebruik ik zoals ik al zei allemaal dingen die bijna iedereen wel in huis zal hebben. Mijn vader had alleen per ongeluk volle yoghurt meegenomen in plaats van magere wat het iets minder gezond maakt… Maar ach. Ook gebruik ik nog sinaasappelsap omdat de smoothie anders te weinig vocht heeft waardoor hij heel dik wordt. Je kunt natuurlijk ook verse sinaasappels gebruiken maar daar heb je er dan wel een stuk of 4 van nodig. Daarnaast gebruik ik ook maar een halve banaan omdat de smaak daarvan snel overheerst. Met deze hoeveelheden zul je genoeg hebben voor 2 Γ  3 personen.

DSC00233 (2)Om de smoothie te mixen gebruik ik een sapjes maker. Je kunt het beste een blender gebruiken maar waarschijnlijk doet een staafmixer ook heel goed zijn werk.
DSC00219 (2)Als eerste doe ik ongeveer 150 mL sinaasappelsap in de beker. Daarna schil ik de twee appels en snij ze in kleine stukje. Zorg ervoor dat de stukjes niet te groot zijn want daar is je blender niet blij mee. Dit samen mix ik alvast even omdat er anders niks meer bij past bij mij.
DSC00222 (2)
Als er weer wat in mijn beker past snij ik ook een halve banaan in kleine schijfjes. De andere helft snoep ik lekker op πŸ˜‰ Ik doe er nu ook gelijk een scheut yoghurt bij. De yoghurt zou je ook weg kunnen laten maar ik vind het toch wel erg lekker erbij.
DSC00232Als je alles goed hebt gemixt is de smoothie klaar! Drink smakelijk πŸ™‚ Ik drink echt ontzettend graag smoothies. Het vult, is gezond en is ook nog eens super makkelijk te maken. Laat ook weten als jullie vaker receptjes ergens van willen!

4 gedachtes over “Makkelijke en lekkere Smoothie

  1. Sorry dat ik zo laat reageer 😊
    Heel erg leuk dat je een keer een recept doet !
    Ik zou graag vaker een recept lezen ! Over wat dan ook πŸ˜‰ het maakt me allemaal niet uit ik vind het gewoon leuk op de manier hoe je iets schrijft 😘 super leuk πŸ’‹πŸ’•

Geef een reactie

