DIY ♥ Yankee Candle lookalike

PicsArt_1419368675979Heyy! Vandaag heb ik eindelijk weer eens een DIY voor jullie. Vandaag laat ik jullie zien hoe je heel makkelijk je eigen soort Yankee Candle jar kunt maken. Ik vind Yankee Candles super leuk maar gewoon ontzettend duur. Wat vooral handig is aan die kaarsen is dat ze een deksel hebben waardoor je de kaarsen niet hoeft uit te blazen waardoor er geen rook in je kamer komt. Daarnaast ziet het er ook gewoon super schattig uit. CAM04471

Wat heb je nodig? Sowieso een klein snoeppotje waar we de kaars in gaan omsmelten en natuurlijk een geurkaars naar keuze! Ik heb beide bij de Action gekocht. Daarnaast heb je een pannetje en een bakje water nodig. Ook is het wel handig om een vriezer/koelkast in de buurt te hebben. Voor deze DIY heb je ongeveer 15 minuten nodig als alles goed gaat 😉CAM04483 Als eerst gaan we een pan voor een deel met water vullen en deze aan de kook brengen. Je zou ook eerst je water koker aan kunnen zetten maar ik doe het lekker ouderwets. Ik raad je trouwens aan om een kleinere pan te gebruiken dan ik heb gedaan… Dan gaat alles echt een stuk sneller.CAM04487 Als het water aan de kook is zet je je kaars er met glas en al in. Zorg wel dat je etiket eraf is! Het is heel belangrijk dat je water niet ‘te hard’ kookt. Zet het fornuis af en toe aan en uit en blijf er zeker zeker zeker bij! Ik had per ongeluk teveel water in de pan gedaan waardoor er water in de kaars kwam. Dit heb ik er gewoon even af gegoten en ben toen verder gegaan.

Je zult zien dat je kaarsvet op een gegeven moment gaat smelten. Je hoeft niet alles te laten smelten maar wacht zeker even 5-10 minuten voor het beste resultaat.
CAM04499

Als de kaars is gesmolten giet je het kaarsvet over in je snoeppotje. Pas hiermee op en gebruiken ovenhandschoenen of iets dergelijks want het glas is heet! Zoals je ziet op de foto is het middelste nog hard. Dit komt omdat ik niet de hele kaars heb laten smelten. Je kunt het binnenste van de kaars gewoon aan het lontje oppakken en in de rest van het kaarsvet weer laten stollen. Om het sneller te laten stollen kun je je de kaars in een bakje water zetten of hem even in de vriezer/koelkast zetten.
CAM04494Mijn kaars stolde de eerste keer ontzettend onregelmatig dus zette ik hem weer even terug in het kokende water in de hoop dat hij beter zou stollen. Ik heb verder niks bijzonders gedaan. Gewoon weer even laten afkoelen en in de vriezer gezet.CAM04557Als je kaars dan helemaal is gestold krijg je dit! Ik ben heel erg blij met het resultaat. Het ziet er super schattig uit, ruikt lekker en is ook nog eens praktisch omdat je de deksel er gewoon op kan doen als je wilt dat hij uit gaat.

Dit is dan de DIY! Je kunt deze techniek trouwens met van alles doen, kopjes, andere potjes bedenk het allemaal maar. Pas wel op als je deze DIY gaat doen want je werkt met hete spullen.

Volgen jullie mij al op Bloglovin?

3 gedachtes over “DIY ♥ Yankee Candle lookalike

Geef een reactie

