How to: Plannen

PicsArt_1415214485345

De komende paar dagen wordt het voor mij een drukke boel. Ik heb namelijk toetsweek *even huilen*. Alleerst wil ik daarom zeggen dat ik niet kan garanderen dat er veel wordt gepost op zowel mijn blog als mijn Instagram account. Ik probeer zo veel mogelijk te doen maar school gaat deze week echt even heel erg voor! Maar goed, vandaag heb ik een artikel over hoe ik plan. Ik dacht dat misschien wel handig voor jullie zou kunnen zijn!

PicsArt_1415214453649Voor mijn planningen gebruik ik dit boekje van de HEMA. Dit is een blogging boekje, maar daarnaast kun je hem natuurlijk ook gewoon gebruiken voor je (school) planningen! De allereerste tip die ik je daarom ook geef is: Gebruik 1 boekje voor al je planningen! Boekjes raak je niet  snel kwijt en je kunt er dagen in vooruit plannen.

PicsArt_1415214570342Wat ik als eerst doe als ik wil gaan plannen is gewoonweg alles opschrijven wat ik moet gaan doen. Het is ook nog handig om erachter te zetten hoeveel tijd je daar dan voor nodig hebt want dan kun je daarmee ook weer rekening houden in je planning.

PicsArt_1415214517082Dan is het tijd om te kijken wat je op welke dag wilt gaan doen. Zorg áltijd voor pauzes! Geloof me, zonder pauzes wordt je gek en je leert er echt niet beter door. Ik heb pasgeleden een hele middag aan m’n huiswerk gezeten zonder dat ik ook maar iets anders had gedaan en ik was echt helemaal kapot. Niet doen dus! Zorg ook dat je altijd gewoon lekker ruim plant zodat je niet snel tijd tekort komt.

PicsArt_1415214485345En als je dan iets hebt gedaan kan je alles natuurlijk afstrepen met bijvoorbeeld een marker! Zo houd je goed overzicht over wat je al heb gedaan en wat je nog moet doen 🙂

Hopelijk hebben jullie hier wat aan gehad 🙂 Dit zegt absoluut niet dat dit de beste manier om te plannen is, maar voor mij werkt het wel. Ik wilde graag delen met jullie wat ik doe in de hoop dat ik anderen er misschien ook mee kan helpen.

Laat in de comments ook jouw plan tips achter zodat we elkaar kunnen helpen!

Volgen jullie mij al op Bloglovin?

 

 

5 gedachtes over “How to: Plannen

Geef een reactie

