Halloween Make-Up Tutorial

PicsArt_1413988765457

31 oktober is het al weer Halloween! Ik doe daar eigenlijk nooit iets mee maar ik wilde wel eens een keer mezelf verminken met make-up haha. Ik vind het de laatste tijd ontzettend leuk om een beetje te spelen met make-up en dan is Halloween natuurlijk een uitkomst! Vandaag laat ik jullie in een foto tutorial zien hoe ik deze zombie/vampier? look heb gemaakt.

PicsArt_1413988048175

Als allereerst heb ik mijn gezichtsmake-up gedaan. Dit alles met wat lichtere producten dan mijn eigen huid. Hierdoor krijg je een iets ‘doder’ effect. Ook heb ik mijn gezicht gecontourd met een blauwe oogschaduw. Dit maakt alles lekker grauw. Daarna kunnen we beginnen aan de ogen. Als eerste gebruik ik een oogschaduw basis. Deze keer brengen we het niet alleen maar aan op het ooglid, maar op het gehele oog en ver daaronder. Eigenlijk overal waar we ook willen dat straks oogschaduw komt. Daarna pakte ik een donkerblauwe oogschaduw en daarmee wil je een soort blauw oog maken. Werk absoluut niet netjes maar breng gewoon oogscaduw rondom je oog aan tot jij het mooi (naja eigenlijk dus lelijk…) genoeg vind.PicsArt_1413988090911Daarna wilde ik het geheel wat donkerder maken. Hiervoor gebruikte ik een niet al te gepigmenteerde oogschaduw. Dit bracht ik vooral op het bewegend ooglid aan maar ook op wat plekken her en der om het wat ‘diepte’ te geven. Doe het wederom lekker slordig, deze keer mag het!PicsArt_1413988133115Daarna het leukste deel wat mij betreft. De rood/bruine oogschaduw. Dit laat het echt een stuk echter lijken! Breng dit vooral aan de onderkant aan zodat het net lijkt alsof je een uitgelopen blauwe plek hebt. Ook heb ik het aangebracht in de binnenste ooghoek. Waarom weet ik eigenlijk niet maar ik vond het wel goed… haha.PicsArt_1413988442833Dan was het tijd voor mascara en eyeliner. Als eyeliner heb ik een oogpotlood gebruikt omdat ik het niet netjes wilde doen. Ik vond ook dat het niet echt een eenheid was dus heb ik hetzelfde kunstje met de oogschaduw herhaald op mijn neus zodat de twee kant een soort van met elkaar verbonden zijn.PicsArt_1413988660186Dan tijd voor de lippen! Dit vond ik zo leuk om te doen haha. Voor lipstick moet je echt een bloedrode kleur nemen. Als je alleen maar gewoon rood hebt kun je hem ook donkerder maken door hem te mengen met wat oogschaduw. Als eerste heb ik gewoon een donkerrode lipstick aangebracht zoals je dat normaal ook zou doen. Daarna pakte ik er een lippenseel bij en daarmee heb ik een soort bloedsporen gemaakt aan 1 kant. Dit kan natuurlijk ook aan beide kanten maar ik vond 1 wel genoeg. Om het geheel wat bloederiger te maken en wat diepte te geven pakte ik weer een zwarte oogschaduw en die bracht ik een beetje aan in de hoeken van mijn lippen en het begin van de bloedsporen.

PicsArt_1413989005740Dit is dan de look! Niet de beste look die te vinden is op internet maar ik hoop dat jullie het toch leuk vonden en er wat aan hebben gehad. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen. Met wat zwarte kleding en een donkere nagellak ben je gelijk good to go!

Volgen jullie mij al op Bloglovin?

5 gedachtes over “Halloween Make-Up Tutorial

Geef een reactie

