Tutorial ♥ Groene ooglook

Hoii allemaal! Vandaag heb ik een foto tutorial voor jullie over hoe je deze groene ooglook kunt maken. Groen vind ik echt een hele leuke kleur voor bij je ogen en het is ook perfect voor de herfst. Hopelijk vinden jullie het leuk 🙂

Producten gebruikt

Als oogschaduw kwasten gebruik ik de HEMA blending brush, de Essence smokey eyes brush en de elf eyeshaduw brush. Voor het groene lijntje gebruik ik de Essence Hello Autumn (LE) eyepencil in de kleur 02 Charlie seen in green. Als basis gebruik ik de Maybelline Color Tattoo in de kleur on and on bronze. Als oogschaduw gebruik ik een palletje van elf. Deze heet Day 2 Night. Voor mascara gebruik ik de Maybelline the colossal go extreme mascara en voor eyeliner de Miss Sporty pump up booster 24h waterproof eyeliner.

Ik begin met een oogschaduw basis. Hiervoor gebruik ik een Color Tattoo van Maybelline in de kleur on and on bronze. Dit zorgt er niet alleen voor dat alles beter en langer blijft zitten, maar zorgt ook voor een mooie basiskleur en glans. Deze breng ik gewoon aan met mijn vingers.

Dan gaan we verder met de oogschaduw. Als eerste begin ik met de donkergroene kleur (rechtsonder). Deze breng ik eerst aan met de HEMA blending brush in de crease. Daarna pak ik de platte oogschaduw kwast van elf en ga ik in de bruine kleur (rechtsboven). Dit breng ik over de Maybelline color tattoo aan. Vervolgens ga ik met datzelfde kwastje (wel eerst een beetje schoonmaken) in de lichte kleur (linksboven). Hiermee highlight ik mijn wenkbrauwbot en de binnenste ooghoek. Om de donkergroene kleur nog wat intenser te maken ga ik met de Essence smokey eyes brush nogmaals in de groene kleur en zet ik deze nog wat extra aan.

Als de oogschaduw af is gaan we verder met het oogpotloodje. Hiermee zet ik een dikke lijn boven mijn oog. Ook breng ik deze aan op mijn onderste waterlijn. Het lijntje boven je oog mag best een beetje overdreven zijn en hoeft echt niet heel erg strak. Dit zorgt gewoon voor een pop of color en een wat frissere uitstraling.

Als volgende stap gaan we een heel dun lijntje zetten op de wimperrand met een eyeliner. Gebruik wat jij zelf het fijnste vind werken. Ik ging voor een vloeibare eyeliner. Dit lijntje moet echt zo dun mogelijk zijn want we willen het groene lijntje nog kunnen zien.

Als laatste stap breng ik alleen nog een laagje mascara aan en dan is de look af! Best simpel maar ik vind het toch erg leuk. Groen is echt een mooie herfstkleur vind ik zelf. Wel staat deze look waarschijnlijk beter bij mensen met bruine ogen dan bij mensen met blauwe ogen.

Hopelijk vonden jullie het leuk en mooi! Laat in de comments weten wat jij van deze look vond. Ook zou ik graag willen weten of jullie vaker dit soort tutorials zouden willen zien. ♥

Volgen jullie mij al op Bloglovin?

Een gedachte over “Tutorial ♥ Groene ooglook

Geef een reactie

