DIY ♥ Notitie boekjes

Ik ben echt gek op notitie boekjes! Vandaag heb ik een DIY voor jullie over hoe je je eigen notitieboekjes kunt pimpen! Een leuke bezigheid, niet moeilijk en een super leuk resultaat 🙂

foto van hema.nl

Wat ik hiervoor gebruik zijn 3 basic notitieboekjes van de Action  (€0,69 per 3), washitape van de HEMA (€5 per set) en wrijfstickers van de HEMA (€1 per set).

Als eerster wilde ik een to do boekje gaan maken. Met wrijfstickers ‘schrijf’ ik er als het ware op wat het is. Ook doe ik er nog een plaatje onder om als het ware een soort sierlijke schrijflijn te maken.

Een sticker op je boekje wrijven is heel makkelijk. Knip als eerste de sticker uit, haal dan de witte achterkant eraf en zorg ervoor dat de sticker met de kant waar je het witte achterkantje hebt weggehaald onderop zit. Die kant plakt ook een beetje. Vervolgens pak je het ijsstokje die erbij zit en ga je een tijdje over het plaatje wrijven zodat hij erop wordt gedrukt.

Als je dat met alles hebt gedaan, krijg je als het goed is dit 🙂 Ik vind de slordige letters een erg leuk effect geven!

Als volgende stap ga ik washi tape gebruiken. Dit is eigenlijk een soort van leuk plakband. Pak een rolletje die je leuk vind en versier de randen van je boekje ermee. Zorg er wel voor dat je aan de randjes iets te veel hebt. Het beste is namelijk als je die naar binnen kan vouwen. Hierdoor blijft je washi tape veel beter zitten.

Ik besloot dat ik nog een wrijfsticker wilde toevoegen.

En nog meer 😉

Het eerste boekje is helemaal af. Dan gaan we natuurlijk verder met de tweede. Ik wilde ook nog een boekje voor mijn blog hebben. Hierin kan ik dan ideeën opschrijven en planningen maken voor de blogposts. Ik begin net zoals bij het to do boekje met de letters. Daarvoor gebruik ik weer wrijfstickers.

Voor dit boekje ga ik heel breed washi tape gebruiken. Dit doe ik eerst verticaal aan de zijkant. Zorg er hier dus weer voor dat je wat aan de boven- en onderkant overhoudt om om te vouwen.

Met washi tape maak ik ook nog een horizontale lijn als een soort van schrijflijn. Doordat dit washi tape zo breed is, hoef ik er weinig meer aan te doen. Door het tape is het al vrij ‘gevuld’.

Als derde boekje wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik wilde. Ik besloot dus een soort van ‘rest’ boekje te maken. Maarja, dat klinkt zo stom. Things klinkt natuurlijk veel interessanter haha. Dit doe ik weer met wrijfstickers, gewoon omdat ik het effect zo leuk vind!

Als eerste heb ik aan de onder- en bovenkant een lijn gemaakt met smal washi tape. Ik vond het nog een beetje leeg dus ik heb op ongeveer 1/3 ook nog een lijn gemaakt. Toen vond ik het nog steeds te saai dus heb ik mijn geliefde wrijfstickers er weer bij gepakt. Onder Things maakte ik weer een schrijflijn met een soort lintje en aan de onderkant 2 rare maar leuke kringeltjes.

Dit was dan alweer de DIY! Heel simpel maar ik vind het toch wel leuk om te doen. Je eigen notitie boekje hebben is sowieso ook erg leuk. Je kunt natuurlijk van alles doen, een shop list, een school to do boekje, een dagboek, een boek met je naam en ga zo maar door. Hopelijk vonden jullie het leuk en als jullie zoiets nou zelf gaan maken: Stuur me even een foto! Zou ik super leuk vinden om te zien 🙂

Volgen jullie mij al op Bloglovin?

4 gedachtes over “DIY ♥ Notitie boekjes

Geef een reactie

