Roosjes nail art ♥

Ik weet niet goed hoe ik deze nail art moet noemen eigenlijk haha. Het is een super schattige en makkelijke nail art. Het ziet er misschien een beetje ingewikkeld uit. Maar als ik het kan, kan jij het ook! Hopelijk vinden jullie deze uitleg handig en als jij hem ook gaat maken: Veel succes en plezier 🙂

Stap 1

Lak eerst gewoon je nagels zoals je normaal ook doet met een kleurtje die jij leuk vind 🙂 Ik raad wel een licht kleurtje aan omdat dat beter bij de nail art past. Ik gebruik hier That’s what I mint van Essence. De naam zegt het al, het is een mint kleurtje en daar hou ik van! Laat je nagellak eerst goed drogen en dan gaan we verder naar de volgende stap 🙂

Stap 2

Als tweede gaan we de blaadjes maken. Veel mensen doen het anders maar ik vond het wel handig om dit eerst te doen. Met een dottingtool kun je het beste dit doen. Zet als het ware kleine stipjes totdat je een goede vorm krijgt. Het makkelijkste is als je voor je gevoel rommelige driehoekjes aan het maken bent. Dit hoef je niet te laten drogen, ga maar snel verder naar de volgende stap 🙂

Stap 3

Dit is een van de makkelijkste dingen van deze nail art, de stipjes zetten. Gebruik hiervoor weer een dotting tool of de achterkant van een satéprikker. Wat ik telkens doe is verschillende rijtjes maken en dan om en om 2 3 2 3 enzovoort. Heel simpel maar het geeft echt een leuk effect aan deze nail art. Dit hoeft weer niet meteen te drogen.

Stap 4

Nu gaan we het begin van de roosjes maken! Hiervoor kun je in principe ook wel je gewone kwastje gebruiken maar ik vind een dotting tool gewoon makkelijker. Maak een lekker grote rommelige stip tussen de blaadjes in een lichtere kleur dan je voor de accenten van de roosjes wilt gebruiken. Ik gebruik Free Hugs van Essence. Laat dit wel een beetje drogen maar als het nog een beetje nat is voor je naar de volgende stap gaat is dat niet erg want dat zorgt er juist voor dat het mooier in elkaar overloopt.

Stap 5

Dit is de laatste en eigenlijk ook de lastigste stap. Nu gaan we donkere randjes maken om wat ‘diepte’ in de roosjes te creëren. Ik gebruik naughty and pink van Essence. Ik gebruik hiervoor de dunne kant van mijn dotting tool en stippel een randje om de lichte stip die we net hebben gemaakt. Maak niet alleen een randje maar soms ook een klein streepje op de stip en doe eigenlijk maar gewoon wat jij leuk vind!

Dit was al weer de hele nail art! Hopelijk vinden jullie hem leuk. Hij is best makkelijk om te maken maar is echt super schattig. Voeg nu nog wel eventjes een top coat aan zodat je langer van je nail art kunt genieten 🙂 See you next time!

4 gedachtes over “Roosjes nail art ♥

Geef een reactie

