Schoolspullen gepimpt!

Hoii allemaal! Een tijdje geleden poste ik een soort van shoplog artikel met allemaal schoolspullen. Ik kocht ook een aantal spulletjes om mijn schriften en kaftpapier te pimpen. Het leek mij wel leuk om daarvan het resultaat te laten zien! Het resultaat is niet heel geweldig want ik heb het zeg maar een beetje vlug vlug gedaan… Ik had namelijk niet zo lang de tijd omdat mijn boeken echt heel laat aankwamen en ik op vakantie was. Ik hoop dat jullie het toch leuk vinden en misschien wel wat inspiratie uithalen šŸ™‚

Als eerst hier mijn boeken voor natuurkunde. Hier heb ik de kleuren oranje en blauw gebruikt want dat zit ook in het washi tape. Op de randen van het boek heb ik smal oranje tape gebruikt met een blauw printje erin. Op de rest van het kaftpapier heb ik blauw tape in stukjes geknipt met een quote en wat leuke tekentjes šŸ™‚ Het schrift heb ik ook gepimpt. Eerst was het een saai ruitjes collegeblok met een tekst met wat het was maar ik heb daar een soort van mijn eigen etiket van gemaakt. Ik heb een stukje oranje kaftpapier en washitape gebruikt. Voor de letters heb ik wrijfstickers gebruikt. Op de rand heb ik hetzelfde tape gebruikt als de stukjes op het boek.

Ik heb voor mijn godsdienst boeken hetzelfde tape gebruikt als op de vorige boeken. Ik kan er denk ik niet veel over uitleggen, kijk maar gewoon naar de foto šŸ™‚ haha. Ik heb hiervoor alleen geen etiketten gebruikt maar een soort van schrijflijntje van washitape.

En dit zijn dan mijn boeken voor Nederlands! Ik heb een groot schrift, gewoon omdat het kan haha. Op het schrift heb ik met wrijfstickers weer een schrijflijntje gemaakt en onderin 2 hartjes gewreven… (lol). Voor de rest niet veel brijzonders, ik heb gewoon dik washitape op de rand gedaan net zoals op de boeken. Op de boeken heb ik ook de hoekjes nog versierd maar verder niks aan gedaan.

Dit zijn mijn Engels boeken. Met blauw en geel šŸ™‚ Wederom, op het schrift een schrijflijntje met washitape. Verder heb ik de bovekantjes versierd. Op het boek heb ik met dun tape de bovenkant versierd en met wat dikker tape de rand. Het dunne tape met de pijltjes vind ik echt super cute!

Mijn Duits boeken heeft dezelfde kleurencombinatie als de Engels boeken. De boeken heb ik eigenlijk hetzelfde gemaakt. De randjes versierd en het pijltjes tape in stukjes geknipt šŸ™‚ Het schrift heb ik wel anders gedaan. Als etiket heb ik een wrijfsticker gebruikt. De randjes heb ik ook weer versierd en ik heb nog 2 random strookjes erop geplakt.

Uhm ja… Deze vind ik niet heel erg mooi geworden, maar ach. Het boek heb ik simpel versierd met een aantal dunne randen washitape. Op het schrift heb ik weer mijn eigen etiket gemaakt en het vast gemaakt aan de hoeken met washitape. Niet mijn mooiste creatie, maar er moet ook variatie zijn (slap excuus XD).

Deze vind ik dan weer wel cute gelukt šŸ™‚ Het kaftpapier zelf is super super basic maar daardoor vallen de kleuren alleen maar meer op! Ook heb ik weer een schrijflijntje gemaakt en in plaats van zelf te schrijven de wrijfstickers gebruikt. Bij het schrift heb ik twee randjes washitape aan de zijkant gemaakt. En ik heb ook nog een super handige tip! Als je niet genoeg etiketten hebt: Bewaar de achterkant! Met washitape kun je je eigen randjes maken waardoor je weer een super leuk etiketje hebt!

Bij de biologie boeken dacht ik echt van, yolo tape everywhere. Beetje slordig misschien, maar wel kleurrijk šŸ™‚ Op het schrift heb ik als ‘schrijflijn’ een wrijfsticker gebruikt. Lekker roze en kleurrijk šŸ™‚ Maakt school dan misschien een klein beetje vrolijker…

De wiskunde boeken vind ik echt leuk gelukt! Ik heb hetzelfde tape gebruikt als bij de biologie boeken. Bij het schrift heb ik net zoals bij ANW een etiket met kaftpapier gemaakt en de hoeken met tape vast geplakt. Het idee van de wiskunde boeken lijkt een beetje op dat van Duits. Rand versieren en verder stukjes tape erop plakken. Heerlijk kleurrijk weer šŸ™‚

Het literatuur schrift is eigenlijk het maatschappijleer schrift maar dan omgekeerd in kleuren kwam ik net achter haha. Ik heb daar ook weer hetzelfde trucje gebruikt voor het etiket. Bij de boeken heb ik weer de boven en onderkant versierd en op het boek zelf heb ik de quotes uit het tape geknipt en erop geplakt.

Last but not least, de scheikunde boeken. Omdat ik niet genoeg ruitjes schriften had… -_- Heb ik de achterkant van het ANW schrift gebruikt. Geen probleem want je kunt zo ook prima werken. De achterkant was super saai grijs dus ik heb 2 dikke randen washi tape erop geplakt. Om het wat specialer te maken heb ik hier wrijfstickers gebruikt. Geeft toch een wat leuker effect vind ik šŸ™‚

Dit zijn dan mijn boeken en schriften voor dit jaar! Hopelijk hebben jullie er wat inspiratie uit kunnen halen. Dit was mijn eerste keer dat ik het zeg maar zelf versier. Normaal had ik altijd wat luxer kaftpapier maar dit leek me wel een keer leuk. Volgend jaar ga ik dit zeker weer doen maar dan toch wel wat anders… Misschien iets meer aandacht aan besteden.

Klik hier voor het shoplog artikel (met prijzen en winkel)Ā 

6 gedachtes over “Schoolspullen gepimpt!

  1. Wauww egt super leukk. K heb zo ook me boeken gekaft met de spulletjes van de hema. Maar k was nog niet helemaal klaar. Deze inspiratie kan k mooi nog gebruiken voor mn laatste 2 boeken!! :))

  2. Ik vandaag mijn schriften oppimpen en mijn boeken maandag :)Ik heb de zelfde tape als jij maar de gele tape als je die gebruikt dan scheurt die telkens. En dan moet je het iedere keer weggooien šŸ˜¦ heb jij dat ook?

Geef een reactie

