Review ♥ Elf essential kwasten

Ik plaatste een tijdje terug een bestelling bij eyeslipsface met onder andere een aantal kwasten. Vandaag review ik voor jullie 6 kwasten van de elf essential lijn. Ze zijn maar 1 euro per stuk en dat is natuurlijk geen geld voor een kwast, maar werken ze ook fijn? Vandaag vertel ik jullie alles over deze kwasten!

Poederkwast voor het gezicht

Als eerste bestelde ik deze grote poederkwast. Dit is wat elf zegt over deze kwast: De zachte haartjes strelen uw huid terwijl u gezichtspoeder of bronzingpoeder aanbrengt. Ideaal om snel uw make-up even bij te werken. 

Sorry elf, maar ik vind deze kwast nou niet echt zacht. Hij prikt een beetje op mijn gezicht en maakt mijn poeder kapot. Hij werkt op zich wel goed maar hij voelt niet echt prettig aan. In het begin verloor de kwast een aantal haren, wat ik niet echt een probleem vind. Het is best een fijne kwast maar dus niet heel erg zacht, het is niet extreem prikkerig maar je moet niet een fluffy kwast verwachten. Ook ruikt de kwast heel erg raar in het begin dus ik zou hem eerst heel even wassen. Maar hé, voor 1 euro mag ik niet klagen.

Waaier kwast

Deze kwast bestelde ik met de intentie om blush aan te brengen. Dit is wat elf over de kwast zegt (Engels): Dusts, wipes and contours powders for a flawless look and can be used to create a soft wash of color over the cheeks, to apply a touch of loose power to cover shine, or as a blending aid. This brush has been designed and tested by our professional team of makeup artists. The brush has been ergonomically designed to fit perfectly into your hand and facilitates a flawless finish with every application. 

Een waaierkwast is altijd handig om te hebben. Je kunt het voor veel dingen gebruiken en is ook hanig om fall out mee weg te halen. Voor blush werkt deze kwast prima maar ik heb het idee dat de kwast wat te weinig haren bevat. De kwast is fijn in gebruik met de brede kant maar als je hem zeg maar plat wilt gebruiken met de bovenkant werkt hij niet echt mee. Deze kwast verliest in het begin wat haren. Ook steken er een aantal haren uit, maar die kun je gewoon wegknippen. Ik raad weer aan om hem eerst even te wassen vanwege de geur. Voor 1 euro vind ik het wel een prima kwast om subtiel blush mee aan te brengen.

Foundation kwast

Deze kwast bestelde ik vooral omdat ik een masker kwast wilde. Maar natuurlijk heb ik hem ook getest als foundation kwast. Dit is wat elf zegt over de kwast: Voor een ultrazachte afwerking en minder zichtbare poriën wanneer u foundation of een getinte dagcrème aanbrengt. Beweeg de kwast opwaarts voor een optimaal resultaat.

Ik ben best wel tevreden over deze kwast. Voor maskers werkt hij hartstikke goed en voor foundation is hij op zich ook wel geschikt. Je moet geen top kwast verwachten maar voor 1 euro vind ik het zeker wel een aanrader! Hij voelt heel erg zacht en brengt redelijk makkelijk aan.

Oogschaduw kwasten

Ik bestelde ook nog 3 oogschaduw kwastjes, want je kan nooit genoeg oogschaduw kwasten hebben ;). Ik bestelde de smudge brush, de schuine oogschaduw kwast en de gewone oogschaduw kwast.

Oogschaduw kwast

Het speciale aflopende uiteinde van de kwast absorbeert de ideale hoeveelheid oogschaduw en zorgt voor een duurzame kleurintensiteit. Het comfortabel gebogen kwastje volgt de lijn van het oog, zodat u de oogschaduw gemakkelijk en zorgvuldig kunt aanbrengen. 

Ik gebruik deze kwast om oogschaduw op het bewegend ooglid aan te brengen en dat werkt heel goed. De kwast is zacht en werkt gewoon prettig. Ik ben erg tevreden over deze kwast. Hij is ook best wel groot. In het begin verliest hij een paar haren maar dat vind ik nooit echt een groot probleem.

Schuine oogschaduw kwast

De zijdezachte haartjes omlijnen de ogen, vullen de oogleden op en accentueren fijne of dunne wenkbrauwen.

Deze kwast is echt heel erg zacht. Je kunt hem gewoon overal voor gebruiken. Ik vind hem vooral fijn om er wat donkerdere kleuren mee aan te brengen. Ik vind alleen de haren wat te lang om echt precies te werken. Als ze wat korter zouden zijn zou het misschien fijner zijn maar over het algemeen vind ik het een hele fijne kwast.

Smudge brush

(Engels) This short curved brush is the perfect shape to expertly smooth in color along the lash line for a smoky look. The dense brushes apply exact color application for extreme intensity to blend colors or smudge lines. Perfect for contouring and enhancing definition around the eye.

Ik was echt ontzettend benieuwd naar deze kwast. Want een platte kwast die werkt als een blending kwast? Dat had ik nog niet eerder gezien (kan aan mij liggen hoor). Ik vind deze kwast echt ideaal. Hij werkt perfect om te vervagen maar is ook heel erg handig om een lijntje onder je ogen te zetten. Ook is hij erg zacht. Hij verliest wel behoorlijk wat haren maar qua werking vind ik het echt een super kwast!

Smudge brush – oogschaduw kwast – schuine oogschaduw kwast

Dat waren dan al weer alle 6 de kwasten die ik heb! Ik raad vooral de oogschaduw kwasten en de foundation kwast aan. Ze zijn super zacht en werken goed. Over de waaier kwast en de poeder kwast ben ik iets minder enthousiast. Maar wat kun je nou verwachten van een kwast van maar 1 euro?

De kwasten zijn te bestellen op eyeslipsface.nl voor 1 euro per stuk

 

4 gedachtes over “Review ♥ Elf essential kwasten

Geef een reactie

