Treat yourself ♥

Jezelf zo af en toe verwennen vind ik heel erg belangrijk. Elke week heb ik 1 avondje gewoon even echt me-time. Ik verzorg mezelf  net wat meer dan normaal en ik ontspan even lekker. Ik heb de term: Gun jezelf, ook erg vaak gehoord dit jaar. Tussen al het werken door vind ik ook wel dat je jezelf even wat extra’s mag geven. Dit kan voor iedereen anders zijn. Vandaag wil ik jullie een paar voorbeelden geven hoe jij jezelf een oppepper kunt geven! 🙂 Because you deserve it!

Shoppen en chocola is natuurlijk altijd een goede manier om jezelf te verwennen. Maar waar dit artikel over gaat is ontspannen en verzorgen. Goed voor jezelf zorgen is heel erg belangrijk want jij weet het beste wat goed voor jou is!

 

Manicure/pedicure

Ik ben dol op nagels lakken en het is voor mij ook een beetje een vorm van ontspanning. Ik neem er ook altijd lekker de tijd voor en maak er een soort van manicure van 🙂 Ik zet wat muziek op of een leuke youtube video en begin met het verzorgen en lakken van mijn handen/nagels. Gewoon van die kleine ontspanningsmomentjes kunnen je echt goed doen. Ik merk aan mezelf altijd dat als ik even lekker ontspannen ben geweest, ik daarna veel beter kan werken of dingen kan doen.

Geniet van je doucheroutine

Douchen doen we bijna allemaal wel elke dag. Douchen is daarom ook een perfect moment om jezelf even te verwennen! Gebruik een lekkere douchegel, verzorg je haren, (zing ;p). Doordat je verzorgt bent voel je jezelf meestal een stuk beter. Beauty gaat ook niet alleen maar om er mooi uit zien, het gaat ook om je goed voelen. Hoe je je voelt, dat straal je uit.

Me-time

Wanneer ik een drukke dag heb gehad of als het met school weekend is, heb ik altijd wel even behoefte aan rust. Ik neem dan altijd even een momentje voor mezelf. Ik ga meestal eerst even lekker douchen en daarna doe ik een masker op. Ik smeer me dan ook altijd in met iets dat lekker ruikt. Op dat moment maakt het dan even niet uit of het nou echt goed werkt, het gaat er gewoon om dat het lekker ruikt 🙂 haha. Terwijl het masker droogt ga ik gewoon even op bed liggen, zet een muziekje aan, steek een lekkere geurkaars aan en ontspan. Geloof me, dit is echt heerlijk.

Ga in bad

Niet iedereen heeft thuis natuurlijk een bad. Maar als je er een hebt: maak er gebruik van! Ik heb thuis ook een bad maar ik gebruik het echt veel te weinig. Heel erg zonde en ik loop ook nog eens iets heerlijks mis! Zie het bad (net zoals de douche) nou eens niet alleen maar als iets functioneels maar als een soort ontspanningsplek. Steek een paar kaarsjes aan, zet een ontspannen muziekje op en ga lekker in bad liggen, ultieme ontspanning!

Hopelijk hadden jullie wat aan dit artikel en vonden jullie het leuk. De boodschap die ik vooral wil meegeven is: Zorg goed voor jezelf! Verzorgen en ontspanning is heel erg belangrijk, niet alleen voor je uiterlijk maar vooral om je hoofd weer even leeg te maken. Je zult jezelf waarschijnlijk beter voelen en hoe beter jij je voelt, hoe beter je eruit ziet! Want beauty is on the inside 🙂

(Sorry als dit artikel een beetje zweverig was haha)

2 gedachtes over “Treat yourself ♥

Geef een reactie

