Tutorial ♥ Nailart Watermeloen

Vandaag laat ik jullie zien hoe je deze watermeloen nail art kunt maken. Het is totaal niet moeilijk, je bent er alleen even mee bezig 🙂 Ik hoop dat jullie hem leuk vinden en veel succes als jij hem ook gaat maken!

Wat heb je nodig?

  • Rode nagellak, ik gebruik Redvolution van Essence
  • Donker groene nagellak, ik gebruik nummer 15 van Saffron
  • Witte nagellak, ik gebruik White Hot Love van Rimmel London
  • Zwarte nagellak, ik gebruik een zwarte striper van de Action
  • Een dotting tool, tip guides zijn ook goed
  • Wattenstaafjes en nagellak remover om de foutjes weg te halen
  • Eventueel een lichtere groene nagellak, ik gebruik 468 van Miss Sporty

Stap 1

Lak eerst gewoon je hele nagel met je rode nagellak zoals je dat normaal ook zou doen. Het is niet erg als je je witte randjes nog ziet want daar komt straks toch nog een groene lak overheen. Laat dit gewoon eerst goed drogen totdat je verder gaat.

Stap 2

Als de rode lak is opgedroogd gaan we verder met de rand van de watermeloen. Hiervoor gebruiken we de donkergroene kleur. Doe eigenlijk net alsof je  een french manicure aan het doen bent maar dan met groene nagellak en iets extremer. Ik heb hier voor de dikke kant van mijn dotting tool gebruikt maar van die tip guides zijn natuurlijk veel makkelijker. Dit hoeft niet persé helemaal droog te zijn voordat je naar de volgende stap gaat.

Stap 3

Pak nu je zwarte nagellak. Hiermee gaan we de pitjes maken. Als je een striper hebt kun je natuurlijk gewoon je kwastje gebruiken om de stipjes/streepjes te zetten maar een dotting tool vond ik toch iets makkelijker werken. Ik heb op iedere nagel 5 stippen gezet, 2 onder, 3 boven. De stipjes hoeven niet rond te zijn, het is zelfs mooier als je ze een beetje uit trekt. Voordat je naar de volgende stap gaat moet je wel even je groene nagellak helemaal op laten drogen. Je kan de nail art natuurlijk ook zo laten maar je kunt ook verder gaan om nog wat extra’s toe te voegen.

Stap 4

Nu gaan we verder met de witte lak. Hiermee gaan we een randje onder de groene rand maken. Hiervoor heb ik de dunne kant van mijn dotting tool gebruikt. Ik kan hier niet heel veel over uitleggen. Je moet gewoon allemaal kleine stipjes zetten zodat het een streep lijkt. Als je een beetje voorzichtig doet bij de volgende stap kun je meteen verder gaan. Ik zou het overigens zo laten want de volgende stap vind ik niet erg mooi maar het hoort eigenlijk wel bij een watermeloen!

Stap 5

Voor wat extra effect kunt je ook nog een aantal lichtere strepen over de donkergroene lak maken waardoor je wat meer dat effect van een watermeloen schil krijgt. Dit heb ik ook weer gedaan met een dotting tool, maar het kan natuurlijk ook met een striper. Ik vind het er persoonlijk niet mooier op geworden maar dat komt ook omdat de kleuren niet echt matchen.

KLAAR

Nu hoef je alleen nog maar een top coat aan te brengen en dan ben je helemaal klaar! Ik ben gegaan voor een matte top coat omdat mij dat effect wel leuk leek.

Als jij deze nail art nou ook hebt gemaakt zou ik het erg leuk vinden als je jouw resultaat naar mij stuurt! Dit kan via Twitter, Instagram en natuurlijk gewoon mijn e-mail: thebudgetblognl@hotmail.com!

3 gedachtes over “Tutorial ♥ Nailart Watermeloen

Geef een reactie

