Review Essence 3D eyeshadow

Een tijdje geleden was er erg veel sale bij Essence omdat ze het assortiment gingen veranderen. Deze oogschaduws gingen er onder andere uit. Maar ze zijn weer terug gekomen in een andere verpakking! Ik heb nog wel de oude maar het product is hetzelfde dus het leek me wel leuk om deze voor jullie te reviewen. Lees verder voor mijn mening.

Ik heb 3 kleuren. Deze zitten allemaal nog in het assortiment. Van links naar rechts: 08 Vanilla Latte – 04 Caramel Cream – 01 Fox Trott. Alle doosjes bevatten 2 kleuren. In de oude verpakking heeft maar 1 een 3D effect en is die ook groter. Bij de nieuwe zijn ze allebei met een 3D effect en zijn ze even groot. Ik vind ze wel iets mooier geworden.

08 Vanilla Latte – 01 Fox Trott – 04 Caramel Cream

Even een close up van de oogschaduws. Zoals je nu al kunt zien bevat de oogschaduw veel shimmer. Ik vind dat persoonlijk wel mooi maar ik weet dat veel mensen daar niet zo ban houden. Ik adviseer wel om nog een iets matte oogschaduw in een look te gebruiken omdat je anders een beetje een glitter bom kunt worden.

Ik heb hier de oogschaduw ‘droog’ geswatched. De kleuren zijn niet super gepigmenteerd. Boven zie je 04 Caramel Cream, daar onder 08 Vanilla Latte en onderaan zie je 01 Fox Trott. Toen ik dit zag besloot ik dat ik ze ook even nat wilde proberen.

En dat zag er een stuk beter uit! Ik kwam erachter dat op de achterkant van het doosje ook stond dat je hem beter nat kon gebruiken. Stupid me. Zoals je ziet zijn de oogschaduws nu gewoon prima gepigmenteerd. Ik ben tevreden! Boven zie je 08 Vanilla Latte, daaronder 04 Caramel Cream en onderaan 01 Fox Trott.

Ik vind de kleuren erg mooi. Je kunt er mooie looks mee maken en ze werken prettig. Blenden is ook geen groot probleem en de oogschaduw blijft redelijk zitten en zeker als je een oogschaduw basis gebruikt. Zoals ik al eerder zei bevatten ze naar mijn mening wel erg veel shimmer. Dit is niet erg maar ik raad aan om ook een matte oogschaduw in je look te verwerken. Wat ik ook zelf doe om de ‘overbodige’ shimmer te verwijderen is er een beetje overheen gaan met een blending kwast. Die pakt ook gelijk wat shimmer op.

nieuwe_producten_essence_najaar_2014_13

Dit zijn dan alle kleuren die Essence in de 3D eyeshadow collectie heeft. Veel keus dus met veel verschillende tinten. Van nude tot heel fel groen en geel. Voor ieder wat wils!

Ik hoop dat jullie wat aan deze review hadden. Heb jij zelf ervaring met de 3D eyeshadows? Laat jouw mening dan ook even in de reacties weten! Hoe meer meningen hoe beter beeld iedereen krijgt. Alvast bedankt! x

De 3D eyeshadows zijn te koop bij Kruidvar voor €2,89

5 gedachtes over “Review Essence 3D eyeshadow

Geef een reactie

