10 Make-up Musthaves

Vandaag laat ik jullie 10 make-up musthaves zien. Het gaat er in dit artikel niet echt om het product zelf maar meer het soort product. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel haha. Als je begint met make-up is het wel handig om te weten wat voor soort producten je nou allemaal ‘nodig’ hebt en natuurlijk is het ook gewoon leuk om te zien wat ik allemaal graag gebruik (denk ik dan…)

1. Blush

Blush is absoluut niet essentieel maar het geeft wel een mooi effect. Zeker als je foundation gebruikt valt de natuurlijke kleuren in je huid gewoon weg omdat je alles maskeert. Je gezicht kan daardoor een beetje ‘saai’ worden. Om weer wat meer kleur aan je gezicht te geven kun je blush gebruiken. Dit geeft gewoon weer een mooie natuurlijke glow als je hem een beetje subtiel aanbrengt. Als je niet van felle blush houdt, raad ik de cheek glow van NYC aan!

2. Lipgloss

Lipgloss is gewoon super makkelijk en geeft een leuk effect. Ik ben zelf fan van de moisturizing lipgloss van de Action. Deze heeft veel pigment en geeft ook een mooie glans. Lipgloss is ook erg makkelijk om mee te nemen want bijwerken is helemaal niet moeilijk. Als je nou een transparante lipgloss hebt kun je die ook over je lipstick doen om die een mooie glans te geven.

3. (nude) oogschaduw

Het is gewoon heel erg handig om een oogschaduw palettje te hebben met een aantal basis kleuren. Hiermee kun je wat meer diepte in je ooglid creëren wat een heel mooi effect geeft. Dit zijn mijn twee favoriete simpele oogschaduw palettjes (dat pan tho!). Het linker palette is van de H&M, die helaas niet meer te koop is. De rechter is van NYC.

4. Mascara

Mascara staat zonder twijfel bovenaan de musthave lijst! Geen make-up look zonder mascara! Er zijn ontzettend veel mascara’s op de markt; waterproof, volume, lengte en tegenwoordig nog wel gekkere dingen. Bekijk je eigen wimpers nou eens gewoon een keer van dichtbij en beoordeel wat jij vindt dat jouw wimpers nog een beetje extra kunnen gebruiken. Tegenwoordig heb je voor elk type wel een goede mascara.

5. Foundation/BB Cream/CC Cream (en dergelijken)

Dit is natuurlijk alleen nodig als je een onzuivere huid hebt. Ik heb op zich geen slechte huid maar ik vind het toch wel fijn om wat BB Cream te gebruiken. Ik heb die van mij zelf gemaakt omdat ik gewoon nooit de goede kleur of een fijne kan vinden. Je kunt HIER lezen hoe ik dit heb gedaan. Pas alsjeblieft wel op met (vooral foundation) maskerende producten. Als je de verkeerde kleur hebt valt dat heel erg op en het is niet echt fantastisch voor je huid.

6. Oogschaduw primer

Oogschauw primer heb je natuurlijk alleen nodig als je oogschaduw gebruikt. Maar als je dat gebruikt is het wel heel erg belangrijk. Oogschaduw blijft los niet zo heel geweldig zitten omdat het natuurlijk poeder is. Oogschaduw primer zorgt eigenlijk voor een soort plak laagje waardoor je oogschaduw de hele dag mooi blijft zitten. Als je niet zo veel geld wilt uitgeven aan make-up kun je ook je foundation gebruiken als oogschaduw primer. Dit werkt misschien niet net zo goed, maar het is al een stuk beter dan niks.

7. Wenkbrauw potlood/poeder

Bijna niemand heeft van zichzelf perfect wenkbrauwen. Naast epileren gebruik ik ook altijd wenkbrauwpotlood om de gaatjes op te vullen. Je kunt hiervoor ook poeder gebruiken of zelfs een gel maar ik vind dat persoonlijk een hoop gedoe.

8. Oogpotlood /eyeliner

Ik weet dat heel veel mensen het totaal niet mooi vinden maar ik hou wel van een donker lijntje onder mijn ogen. Hiervoor gebruik ik altijd een oogpotlood. Als je voor een frissere look wilt gaan kun je ook een gekleurd oogpotlood gebruiken. MAAR er is nog een truc waarvoor je oogpotlood nodig hebt. Dat je namelijk om je wimpers langer te laten lijken. Het klinkt een beetje eng maar ik zet ook altijd een lijntje onder mijn wimper rand, dus eigenlijk aan de binnenkant van je ooglid. Als je het voor de eerste keer doet is het misschien een beetje eng maar het geeft zo’n mooi effect!

Ik gebruik niet elke dag eyeliner maar het is altijd wel erg mooi. Het is altijd handig om een eyeliner te hebben voor een lijntje boven je ogen of voor als je pro bent, een winged eyeliner. Je ziet het tegenwoordig erg vaak en het laat je ogen en wimpers groter lijken. Ik kan het absoluut niet, maar misschien jij wel…

9. Matterende poeder

Ik ga tegenwoordig de deur niet meer uit zonder poeder te hebben gebruikt. Mijn huid glimt van zichzelf wel een beetje en foundation/BB Cream maakt het meestal alleen maar erger. Om mijn gezicht weer te matteren gebruik ik een poeder. Je hebt getinte poeders (wat ik gebruik) maar ook ‘doorzichtige’ poeders, essence schijnt een hele goede te hebben. Poeder is echt een aanrader vind ik zelf, ik hou wel van een mat gezicht.

10. Go-to lipstick

Diana zou het ‘your own lips but better’ noemen. Ik vind dat inderdaad een goede benaming! Een lipstick in je eigen lip kleur maar dan toch net een stukje mooier. Ook laat lipstick je lippen vaak wat ‘zachter’ en gezonder lijken. Het effect is gewoon erg mooi en een stukje beter dan je ‘naakte’ lippen.

Dit waren dan mijn 10 make-up musthaves! Ik hoop dat jullie er wat aan hadden. De komende 2 weken komt er op dinsdag weer een 10 musthaves maar dan op een ander gebied. Die week daarna zal er ook nog een video online komen met 10 producten onder de… (can you guess what??). Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden! Hopelijk vonden jullie het leuk x

4 gedachtes over “10 Make-up Musthaves

  1. Pingback: 10 Beauty Musthaves |

Geef een reactie

