Review Matte Topcoat P.S. (Primark)

Een tijdje geleden was ik bij de Primark en toen ik bij de beauty afdeling kwam, zag ik dat ze een matte top coat hadden voor maar €1,50. Dat kon ik als nagellak freak natuurlijk niet laten liggen. Ik had nog helemaal geen matte nagellak, en een top coat leek me wel handiger dan allemaal aparte matte lakjes kopen. Ik heb hem voor jullie getest en vandaag schrijf ik er een review over.

Eerst even wat algemene informatie over deze top coat. De top coat kost dus €1,50 en is alleen te koop bij de Primark. In een potje zit 7ml, wat niet heel erg veel is en zeker niet voor een top coat. De substantie is erg dik, ik weet niet of dat normaal is voor een matte top coat. Het kwastje is ook niet heel erg breed. Het geeft me allemaal niet echt een positieve eerste indruk…

Ondanks dat ik er niet veel van verwachtte, ben ik toch wel redelijk tevreden over het effect. Op deze foto kun je goed het verschil zien. Op de eerste foto draag ik gewoon nagellak zonder de top coat en op de tweede heb ik de top coat er overheen gedaan. Je ziet echt dat de glans weg is en dat de lak dus mat is geworden. Ik draag hier trouwens Free Hugs van essence.

De lak geeft dus een mooi effect maar hij lakt niet heel erg fijn. Zoals ik al zei is het kwastje dun en de substantie erg dik. Als je gaat lakken, lakt het erg streperig. Gelukkig zie je daar later bijna niks meer van. Dan nog even een groot, groot minpunt van deze lak. Als hij opgedroogd is, is hij niet écht opgedroogd. Ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven maar je kunt zo allemaal afdrukken in de lak maken en je kunt je hele nagellak er een soort van afpulken. Mooie lak voor foto’s dus, maar niet erg praktisch.

Wat vinden jullie van deze top coat en eigenlijk überhaupt van matte nagellak?

Een gedachte over “Review Matte Topcoat P.S. (Primark)

Geef een reactie

