Handige Beauty Tips

Hoi allemaal! Vandaag heb ik een artikel voor jullie vol met tips over make-up en beauty. Budget make-up is niet altijd het beste dus een paar handige trucs en aanraders zijn altijd handig. Hoe kun je er voor zorgen dat je lipstick langer blijft zitten? Hoe kan je makkelijker eyeliner aanbrengen? In dit artikel lees je het allemaal dus lees snel verder!

Ogen

Laten we beginnen met wat tips op het gebied van oog make-up. Allereerst is het belangrijk dat je een oogschaduwbasis gebruikt zodat je oogschaduw beter en langer blijft zitten. Essence heeft een goede budget variant maar je kunt natuurlijk ook je foundation gebruiken!

Als je een niet zo heel goed gepigmenteerde oogschaduw hebt, kun je deze als het ware in kleur ‘opbouwen’. Werk een soort van in laagjes, breng de oogschaduw gewoon wat vaker aan. Werk wel altijd gewoon in dunne laagjes, veel op je kwast nemen zal echt niet gaan helpen.

Als oogschaduw kwast kan ik de smokey eyes brush van essence echt aanraden! Je kunt een hele look maken met maar 1 kwast. Over het hele ooglid, in de crease en zelfs blenden.

Niets is zo moeilijk en irritant als (winged) eyeliner aanbrengen. De liquid liner van Catrice is best fijn maar dat wilt niet zeggen dat het aanbrengen vlekkeloos verloopt. Zorg er daarom voor dat je altijd wat wattenstaafjes bij de hand hebt. Hiermee kun je makkelijk en redelijk precies foutjes weghalen. Hierdoor hoef je niet gelijk alles weg te halen en dat bespaart je een hoop tijd en moeite 🙂

De wimperkruller is ook echt een aanrader! Vroeger gebruikte ik het nooit omdat ik dacht dat het bij mij niet echt hielp. Ik had/heb echt hele korte wimpers waardoor ik ze niet eens goed kon krullen. 2 maanden geleden pakte ik hem er weer eens bij en ik vond het opeens een heel mooi effect geven! Ik heb het idee dat mijn wimpers iets zijn gegroeid (don’t ask me how :o). Sinds dien gebruik ik het weer elke dag.  Een wimperkruller kun je het beste gebruiken in combinatie met waterproof mascara. Deze wordt iets ‘harder’ dan gewone mascara waardoor de krul er beter in blijft.

Gezicht

Als allereerst tip: Neem natuurlijk de goede kleur foundation! Te oranje, te licht, te donker… allemaal een no go. Het is erg moeilijk om een goede te vinden maar wel heel erg belangrijk. Ik kan niet echt een goede voor mij vinden in de zomer dus mix ik 2 foundations, 1 is te donker, de andere te licht maar samen zijn ze perfect! Daarbij doe ik ook nog wat dagcrème en zonnebrand en dan heb je eigenlijk je eigen BB Cream. Klik hier voor de hele DIY.

Op het gebied van gezichtsverzorging kan ik de nivea soft crème aanraden. Voor mensen met een makkelijke huid dan. Als je nou een gevoelige huid, een droge huid of juist een vettige huid hebt raad ik je aan om naar een dagcrème te zoeken die daar goed voor is. Als je huid gewoon wat hydratatie kan gebruiken raad ik de Nivea Soft crème wel aan want het is gewoon een super goedkope vervanger voor de dure dag/nacht crème én je kunt hem ook nog eens voor meerdere doeleinden gebruiken.

Poeder ook altijd je gezicht! Je zult zien dat het echt heel veel verschil kan maken! Het maakt je gezicht namelijk mat en dat zorgt er voor dat het er al een stuk beter uitziet.

Lippen

Veel mensen hebben moeite met het aanbrengen van lipstick, en het is ook  best lastig. Als je er nou veel moeite mee hebt is een chubby stick misschien iets voor jou. Dit is natuurlijk niet de echte maar jullie snappen waarschijnlijk wel wat ik bedoel 🙂 Een soort van lipstick potlood… Je kunt hiermee makkelijk en precies aanbrengen omdat het een dunner puntje heeft.

Om je lipstick langer te laten zitten kun je in een watje of een stukje wc papier happen. Klinkt misschien heel gek haha maar hierdoor haal je een laagje weg wat vaak afgeeft en kun je in laagjes gaan werken. Hap gewoon 1-3 keer in je watje of wc papier en breng de lipstick dan nog 1 keer aan. Je zult zien, je lipstick blijft echt langer zitten! 🙂

Dit waren dan mijn tips voor deze keer! Hopelijk hadden jullie er wat aan 🙂 Laat in de comments ook weten wat jouw handige tips zijn. Samen kunnen we elkaar helpen en nieuwe trucjes ontdekken 🙂

Until next time!

Geef een reactie

