Mijn nagelroutine

Hallo allemaal, vandaag heb ik een artikel voor jullie waarin ik laat zien welke producten ik allemaal gebruik om mijn nagels te verzorgen en te lakken. Vroeger vond ik nagelverzorging niet zo heel belangrijk maar sinds een jaar wel en ik merk echt dat mijn nagels er op vooruit gegaan zijn. Een goede ‘nagelroutine’ is dus belangrijk. Lees verder voor mijn routine.

Ik draag bijna altijd nagellak, dus eerst haal ik de oude van mijn nagels af met een remover en wattenschijfjes. Ik gebruik hiervoor de nagellak remover van de Action van BodyBenefits.

Als mijn nagellak er helemaal af is ga ik mijn nagels even bijknippen en vijlen. Ik gebruik de glasvijl van de Action (die trouwens best fijn is). Als mijn nagels weer helemaal ‘in model’ zijn, ga ik mijn nagels en nagelriemen even verzorgen met een butter stick. Deze is van essence. Ik merk dat mijn nagels altijd erg droog worden van nagellak remover dus ik verzorg ze even voor én na het lakken. Laat dit wel even goed intrekken want anders hecht je nagellak misschien niet goed.

Als het helemaal is ingetrokken is het tijd voor de basecoat. De laatste tijd gebruik ik nagel verharder als basecoat en dat bevalt me erg goed. M’n nagels worden er echt sterker van. Ik gebruik al een tijdje de Kruidvat Nail Hardener in Extra Strong. Het versterkt niet alleen je nagels maar beschermt ook nog eens tegen UV-straling, wat je nagels kan uitdrogen. Eigenlijk is het dus ook een soort zonnebrand haha 🙂

Als de basecoat is opgedroogd ga ik verder met mijn nagels lakken. Eerst breng ik 2 dunne laagjes nagellak aan en dan een topcoat. Ik ben hier voor een felroze van de Action gegaan (Peach). Ik heb daar ook een review over geschreven. Als topcoat gebruik ik ook weer iets van de Action. Hij is echt bijna op dus ik moet snel even een nieuwe topcoat gaan halen.

Als alles weer is opgedroogd haal ik de eventuele foutjes weg met een wattenstaafje. Gewoon even in de nagellak remover doen en de foutjes wegvegen. Omdat je hier weer nagellak remover gebruikt ga ik weer mijn nagels verzorgen alleen iets intensiever. Ik ga een nagel balsem gebruiken. Deze is van Oriflame de Tender Care Protecting Balm, totaal niet budget dus, maar ik heb deze dan ook niet zelf gekocht. Hij is wel erg fijn, maar er zijn natuurlijk zat goedkope alternatieven. Breng wat balsem aan en wrijf dit een beetje in je nagelriemen en rond je nagel. Laat het nog even verder intrekken en dan zijn je nagels helemaal klaar!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen hoe ik mijn nagels doe 🙂 Ideeën voor nieuwe posts zijn altijd welkom dus laat je idee achter bij de Contact pagina.

See you next time ❤

Een gedachte over “Mijn nagelroutine

  1. Pingback: Tutorial Diasy Nails |

Geef een reactie

