3 Smoothie Recepten


Hallo allemaal, vandaag heb ik 3 heerlijke smoothie recepten voor jullie. Zelf ben ik echt helemaal weg van smoothies. Ze zijn super lekker maar ook nog eens heel erg gezond! Smoothies maken is over het algemeen niet heel erg ‘budget’ omdat je toch best veel dingen in huis moet halen, maar vandaag geef ik jullie drie recepten waarmee je lekkere smoothies kunt maken zonder veel ‘bijzondere’ spullen te gebruiken. Hopelijk vinden jullie ze net zo lekker als ik 🙂

Aardbei banaan smoothie

Als eerste de smoothie die ik persoonlijk het lekkerst vind, de aardbei-banaan smoothie. Hij is lekker zacht van smaak en super makkelijk om te maken.  Wat heb je allemaal nodig?

  • Een halve banaan
  • Ongeveer 10-20 aardbeien
  • Water of melk

Als eerste ga je het fruit snijden. Ik gebruik altijd een halve banaan, omdat ik merk dat de smaak van banaan heel snel ‘overheerst’ en ik vind het ook wel lekker om een sterke aardbei smaak te proeven. Als je alles hebt gesneden doe je eerst water of melk in de blender. Kies voor melk als je iets ‘romigers’ wilt, en water als je gewoon voor iets fris wilt gaan. Ook is water gezonder omdat dit natuurlijk geen calorieën bevat. Doe daarna het fruit erbij en mix alles tot het een glad geheel is. Is je smoothie te dik? Voeg dan nog wat meer vloeistof toe. Begin nooit met te veel, want iets dunner maken is makkelijker dan iets dikker maken. Je kunt er ook altijd voor kiezen om yoghurt bij je smoothie te doen, maar dit is niet nodig.

Kiwi banaan smoothie

Deze smoothie is ook erg lekker. Kiwi heeft een vrij sterke smaak van zichzelf maar doordat er ook banaan doorheen zit ‘neutraliseert’ dat een beetje.  Wat heb je hiervoor nodig?

  • 1 banaan
  • 2 kiwi’s
  • melk

Als eerst ga je weer je fruit snijden. Voor deze smoothie heb ik wel voor melk gekozen omdat ik denk dat dat gewoon wat lekkerder is. Natuurlijk kan je ook elke andere vloeistof gebruiken die jij lekker vindt. Doe weer wat vloeistof in de blender en doe daarna het fruit er weer bij. Mix alles weer totdat het een glad geheel wordt. Je smoothie is nu klaar! Jummie! Ook hiervoor geldt weer, is je smoothie te dik, voeg dan nog wat van je vloeistof toe.

Bosvruchten smoothie

Deze smoothie is ook weer heerlijk! Voor deze smoothie moet je alleen wel even wat speciaals kopen want ik denk niet dat iedereen een bakje met bevroren bosvruchten in huis heeft. Verder heb je voor deze smoothie niks bijzonders nodig. Wat heb je allemaal nodig?

  • Doosje met (bevroren) bosvruchten. Dit kun je gewoon kopen bij albert heijn, maar ze hebben het ook vast bij de jumbo en andere supermarkten.
  • Melk
  • Yoghurt

Voor deze smoothie hoef je niet echt iets te snijden. Bosvruchten zijn al klein genoeg om zo in de blender te doen. Doe wel eerst weer de vloeistof en de yoghurt in de blender. Dit is beter voor je blender en het mixt een stuk makkelijker. Voeg daarna je bosvruchten toe. Mocht je het lekker vinden, kun je ook nog extra frambozen of aardbeien toevoegen. Let op dat je niet te veel yoghurt gebruikt want anders wordt het niet echt meer een smoothie maar meer yoghurt met fruit haha. Als alles weer glad gemixt is, is je smoothie klaar om te drinken (of eet je een smoothie… :o)

Smoothies zijn echt super makkelijk om te maken. In principe kun je al een smoothie maken door gewoon wat fruit in de blender te mixen. Echter, smoothies zijn niet 100% een vervanger voor je dagelijkse behoefte aan fruit. In fruit zitten vezels, die goed zijn voor je lichaam. Doordat je het fruit mixt, ‘verdwijnen’ als het ware de vezels. Natuurlijk is een smoothie super super gezond maar vergeet niet om er ook altijd nog een extra stuk fruit op een dag bij te nemen!

Zoals ik al steeds heb verteld kun je de dikte van de smoothie veranderen door meer of minder vloeistof toe te voegen. Dit hangt natuurlijk gewoon af van wat jij lekker vindt, vandaar dat ik geen hoeveelheden erbij heb gezet.

Zouden jullie het leuk vinden als ik vaker (smoothie) recepten schrijf? Laat het me weten! Je kunt nu trouwens ook super makkelijk contact met me opnemen via de nieuwe contact pagina!

De foto’s zijn niet door mijzelf gemaakt

 

5 gedachtes over “3 Smoothie Recepten

  1. Een tip: in plaats van gewoon water kun je ijsblokjes gebruiken. Heerlijk fris op een warme zomerdag! Leuke recepten & goed dat je er op wijst dat een smoothie de dagelijkse behoefte aan fruit niet vervangt! Wist ik helemaal niet!
    Groetjes,
    Blondesse .x

Geef een reactie

