DIY – BB Cream

Hoi allemaal! Vandaag heb ik een DIY voor jullie. In dit artikel laat ik jullie zien hoe je je eigen BB Cream kunt maken. Super leuk en handig toch? Je hebt helemaal niet veel nodig en eigenlijk heb je alles wel in huis. Lees snel verder hoe ik de mijne heb gemaakt. 🙂

 

Wat heb je nodig?

– Foundation in de goede kleur

– Een dagcrème

– Zonnebrand

– Een potje om het in te bewaren

– Iets om mee te mengen

– Eventueel een primer

 

Hoe maak je het?

Pak je potje en doe daar als eerste wat foundation in. Ik heb 2 kleuren foundation gebruikt omdat mijn NYC foundation wat te licht begint te worden en die van Catrice te donker is. Als je genoeg foundation in je potje hebt, voeg je flink wat dagcrème toe. Dit doe je voor het verzorgende. Dit is nou precies het grote verschil tussen een BB Cream en een foundation; BB Cream verzorgt je huid ook nog eens. Meng dit goed totdat het weer 1 egale kleur is. Je hoeft niet bang te zijn dat je BB cream lichter wordt omdat je dagcrème wit is, want bijna alle crèmes zijn eigenlijk toch transparant.

Omdat de zon de laatste tijd flink schijnt, is het verstandig om zonnebrand toe te voegen. Heb je nou snel last van puistjes? Gebruik dan een zonnebrand die speciaal is voor je gezicht. Ik gebruik SPF 20 omdat ik niet heel snel verbrand. Toch raad ik wel aan om een hogere factor te gebruiken. Meng ook weer de zonnebrand goed door je foundation en dagcrème.

In principe ben je nu al klaar! Makkelijk hè? Als tussenstap had je ook nog een primer kunnen toevoegen zodat het wat langer blijft zitten maar dit kun je natuurlijk ook gewoon onder je BB Cream doen. Je hebt nu je eigenlijk zon beschermende, verzorgende BB Cream gemaakt!

Om het helemaal af te maken kun je ook nog leuke stickertjes plakken op je potje om het er wat vrolijker uit te laten zien. Hopelijk vonden jullie dit artikel leuk. Laat in de comments weten wat jij graag nog zou willen lezen op The Budget Blog!

 

Voordelen

– Leuk om te doen

– Goedkoop omdat je alles al in huis hebt

– Altijd met de producten die jij het fijnst vind

 

Nadelen

– Een vies werkje hahaha

9 gedachtes over “DIY – BB Cream

  1. Pingback: Outfit of the day #1 |

  2. Pingback: Handige Beauty Tips | The Budget Blog

  3. Ik zelf meng altijd de BB cream van de kruidvat met BB cream van The Body Shop dat is voor mij de perfecte kleur en dekking maar jouw DIY vind ik ook erg leuk 🙂

Geef een reactie

